رویداد های اخیر

اخرین اخبار

برگزاری جلسه هم‌اندیشی با حضور مدیر عامل شرکت فولاد سنگان در حوزه فناوری صنایع معدنی

یک‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱

به گزارش روابط عومی پارک علم و فناوری خراسان‌رضوی، روز یکشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ جلسه ای با عنوان جلسه هم‌اندیشی در حوزه فناوری صنایع معدنی با حضور دکتر مسعود میرزائی شهرابی رییس پارک علم و فناوری و آقای امرایی مدیرعامل شرکت فولاد سنگان و جمعی از معاونین با هدف تسریع در محقق شدن سخن رهبر معظم انقلاب در جهت افزایش شرکت های دانش بنیان در محل پارک برگزار شد.

مهندس داود تفضلی، معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری در ابتدای جلسه ضمن معرفی پارک علم و فناوری خراسان رضوی و زیرساخت‌های سازمانی به موضوع شبکه سازی فناور و اکوسیستم نوآوری پرداخت.

تفضلی در ادامه تصریح کرد: در پارک علم و فناوری خراسان رضوی تنها کار تحقیقاتی انجام نمی‌شود بلکه نتایج تحقیقات برای تجاری‌سازی وارد کارتابل مخصوص آن می‌شود و کار تحقیقاتی در پژوهشکده ها و دانشگاه‌ها انجام شده که این خود وجه تمایز پارک است و کار اصلی حوزه شرکت‌داری می باشد.

دکتر مسعود میرزائی شهرابی رییس پارک علم و فناوری نیز در این جلسه، ضمن تاکید بر شعار سال و تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: با توجه به پتاسیل‌هایی که در شرق کشور دارا هستیم و بررسی‌های انجام پذیرفته شده در مزیت‌های استانی به این نتیجه رسیدیم در بخش صنایع معدنی، صنایع غذایی و کشاورزی متاسفانه تا کنون توجه فناورانه‌ای نشده است.

دکتر میرزائی در ادامه افزود: به این منظور این فکر احساس شد تا با تدوین برنامه‌ای و با کمک همکاران به ویژه جناب آقای دکتر اخلاقی این کمبود حل موضوع شود و اراده قوی ما در زمینه احداث پردیس صنایع معدنی است به این دلیل که اعتقاد داریم فرمایشات مقام عظمی ولایت باید با دلیل و منطق اجرایی شود و یکی از آنها بحث بالا بردن اصولی تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و از تبلور درونی آن اشتغال جوانان است.

وی همچنین اظهار کرد: لذا ما بعد از خداوند متعال و اهل بیت “علیم السلام” احتیاج به کمک شما عزیزان داریم تا ان شاالله بتوان اهدافی که گفته شد ( بالا بردن سهم اقتصاد دانش‌بنیان از کل اقتصاد کشور است ) را هدف‌گذاری کنیم و در این کار تیمی احتیاج به کمک شما هم اندیشان داریم تا در یک بازه زمانی معقول به اهدافمان برسیم و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانیم به بیشتر اهدافی که ترسیم کرده ایم دست پیدا کنیم و به نحوی که در پایان سال ۱۴۰۱ حداقل اخبار خوبی با همکاری همگی منتشر شود.

دکتر امرایی مدیرعامل شرکت فولاد سنگان در ادامه این جلسه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه به معرفی شرکت فولاد سنگان و موفقیت‌های کسب شده و ظرفیت های بالقوه تصریح کرد: ما در این جلسه جمع شدیم تا با این رویکرد جدید، اتفاقات جدیدی نیز اتفاق افتاده و همچنین کاری به گذشته و موانع‌هایی که به هردلیل پیش می‌آمد و اهدافی که عملی نمی‌شد نداریم.

دکتر امرایی افزود: بیانیه مقام معظم رهبری باید تلنگری برای همه در بخش صنعت و دانشگاه‌ها باشد و ما خادم امام رضاییم و هدف ما این است که شروع کار از استان خراسان باشد به دلیل وظیفه شرعی و اخلاقی خود و همچنین حرکتی رو به جلو در تحقق اهداف داشته باشیم.

دکتر اخلاقی در تکمیل بحث شناخت اهداف پردیس فناوری و نوآوری صنایع معدنی بیان کرد: هدف ما عملکرد ریشه ایست و کمی و کیفی در هم آمیخته است و قصد نداریم آخرسال تعداد آماری شرکت ها برای بیلان کاری افزایش پیدا کند و در مدت کوتاه شکست بخورد.

دکتر اخلاقی یادآور شد: کشور ایران یک درصد از مساحت کل دنیا را دارا است و این در حالی است که سه درصد از مواد معدنی دنیا در اختیار ما می باشد و ظرفیت بالقوه ای از دانشجویان رشته معدن رو دارا هستیم که متاسفانه از این ظرفیت ها آنطور که باید استفاده نکرده‌ایم.

وی در ادامه به ذکر چالش‌های موجود در بخش منابع معدنی و همچنین به سخن وزیر علوم درباره‌ی اهمیت احداث پردیس‌های فناور پرداخت و آمادگی کامل پردیس فناوری و نوآوری صنایع معدنی را در همکاری با شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان اعلام کرد .

در پایان این جلسه قرار بر این شد که شرکت‌هایی که توانایی همکاری با شرکت فولادسنگان را دارند، در جلسه بازدید از این مجتمع و گفتمان با مدیران بپردازند و با ارائه پروپوزال آمادگی خود را برای ارائه خدمات حوزه‌ی معدن اعلام کنند.

برگزاری جلسه هم‌اندیشی با حضور مدیر عامل شرکت فولاد سنگان در حوزه فناوری صنایع معدنی

یک‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۱
Menu